poniedziałek, 24 czerwca 2013

Myśliborska Gwiazda Polskiej Koszykówki!!!


Dnia 21.06.2013r w Myśliborzu pojawił się niespodziewanie Adam Hrycaniuk i nie można było przepuścić takiej okazji. Adam chętnie zgodził się na udzielenie krótkiego wywiadu i zawitał ze swoją prześliczną narzeczoną na stare śmieci, czyli do... Myśliborzyc. W tej miejscowości mieszkali jego dziadkowie, rodzice. Urodził się w Barlinku na oddziale położniczym tamtejszego szpitala, ale czuje się Myśliborzaninem, gdyż w tej miejscowości spędził lata swojej młodości i rozpoczął przygodę ze sportem, czyli praktycznie z koszykówką.


Po ukończeniu Szkoły Podstawowej nr 3 w Myśliborzu dalszą edukację rozpoczął w Stargardzie Szczecińskim. Tam też pod okiem trenera Zenona Świętońskiego rozpoczął swoją wielką przygodę z koszykówką. Był podstawowym zawodnikiem ekipy juniorów Stargardzkiej "Spójni" z którą zdobył dwa tytuły Mistrza Polski i raz brązowy medal. W połowie 18 roku życia trafił do pierwszej drużyny "Spójni" w której grał przez półtora roku, gdyż po ukończeniu szkoły średniej wyjechał do Stanów Zjednoczonych, gdzie spędził cztery lata. Uważałem, że trzeba pobierać nauki od najlepszych na świecie, a chyba nie ma nikogo takiego kto by zaprzeczył, że drużyny amerykańskie prezentują najwyższy poziom na świecie. Tak było, jest i długo jeszcze będzie. Dowodzą tego wyniki osiągane przez reprezentację USA na Mistrzostwach Świata i Igrzyskach Olimpijskich. 


Występował między innymi w uczelnianym zespole Cincinnati, z którego został wybrany do Zespołu Gwiazd i uczestniczył w wielkim show związanym z meczem zespołów gwiazd. Miło wspomina pobyt w USA, który pozwolił mu uwierzyć w swoje, niemałe już umiejętności. Po powrocie z zagranicy otrzymał propozycję gry z zespołu ówczesnego Mistrza Polski - Prokom Trefl Sopot. Był to rok 2008 i z tą drużyną zdobył kolejny (po juniorskich) zaszczytny tytuł Mistrza Polski. Grał coraz lepiej, coraz pewniej czuł się w elicie polskiej koszykówki i po rozstaniu się z Prokomem otrzymał propozycję (jak część zawodników) kontynuowania kariery zawodniczej w nowym zespole Asseco Prokom Gdynia. Z propozycji oczywiście skorzystał, gdyż było to wyróżnienie i podkreślenie jego dużych umiejętności. Łącznie w dorosłej koszykówce zdobył 4 tytuły Mistrza Polski i raz Puchar Polski. W Asseco dobrze współpracowało mu się z naturalizowanym Amerykaninem Loganem oraz z Woodsem. Dobra gra w klubie została zauważona i w 2010 spotkał go wielki zaszczyt i przyjemność - otrzymał powołanie do gry w Reprezentacji Polski. "Było to moje marzenie, które zostało spełnione" - mówi Adam. W kadrze Polski jestem do dzisiaj i otrzymałem powołanie do szerokiej kadry przygotowującej się do wrześniowych Mistrzostw Europy. Cieszy mnie to ogromnie, gdyż znów spotkam dobrych kolegów. 



Prokom Gdynia przeżywał kryzys. Trafił do jednej z najsilniejszych lig europejskich. Podstawowi środkowi : Bojan Dubljevic (Czarnogóra), Siergiej Liszczuk (Ukraina) i Victor Faverani (Brazylia) byli kontuzjowani. Ten ostatni wrócił szybciej niż zakładano i musiałem skończyć sezon na ławce. Niestety już beze mnie przegraliśmy awans do czwórki z zespołem Cai Saragossa, który rundę zasadniczą skończył na piątym miejscu, czyli oczko niżej od nas. Nie byli słabym przeciwnikiem, powędrowali dalej. "Na razie moja przygoda z basketem na półwyspie Iberyjskim została zakończona - mówi Adam. Jako nieznający się z zespołem zawodnik rozegrałem cztery spotkania, w których średnio uzyskiwałem 3 pkt i 4 zbiórki. Kibice cenili mnie za waleczność i zaangażowanie". W polskiej lidze trudno gra się przeciwko takim zawodnikom jak Radek Hyży, Marcin Stefański, John Turek. Do najtrudniejszych zespołów zaliczyłbym Turów Zgorzelec oraz robiący coraz większe postępy Trefl Sopot. Zresztą Polska Liga Koszykówki staje się coraz bardziej wyrównana. Świadczy o tym tytuł zdobyty po raz pierwszy w historii przez zespół z Zielonej Góry - Stelmet. Grają coraz lepsi zawodnicy zagraniczni, przez co podnosi się rywalizacja w zespołach co z kolei owocuje lepszą grą krajowych graczy. Bardzo podoba mi się w Hiszpanii, Izraelu czy we Włoszech. Wysoki poziom sportowy i przede wszystkim ciepło przez cały roczek. Co po Hiszpańskiej przygodzie - "na razie przygotowania z kadrą. Plany klubowe? Są propozycje, ale za wcześnie o tym mówić. Inne plany? W dniu 6 lipca 2013 r w Myśliborzu organizuję turniej piłki koszykowej dla młodych adeptów tej dyscypliny sportu. Zapraszamy do udziału wszystkich chętnych na Orlik Stadionu Miejskiego w Myśliborzu. Jednocześnie dziękuję za zaproszenie mnie na I Turniej Gwiazd - Benefis Romana Maca na dzień 20.07.2013. Gdy tylko będę miał czas i obowiązki kadrowca pozwolą zgłaszam swój akces do udziału w tej imprezie. Bardzo podoba mi się pomysł organizowania takiej imprezy". Do zobaczenia więc na turniejach koszykarskich i siatkarskich. 

Mistrza Polski wysłuchał i wypowiedzi spisał : Stanislaw Trusiuk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz